Wpis jest kontynuacją artykułu: Rodzaje kamperów – jaki wybrać cz. 1
Podróżowanie kamperem jest coraz bardziej popularne i wiele osób decyduje się na zakup pojazdu na własność. Każdy z podróżujących posiada własne preferencje dotyczące pojemności oraz wyposażenia pojazdu. Kupno czy też wynajem kampera nie jest proste, ponieważ na rynku istnieje wiele różnych rodzajów samochodów kempingowych. Moda na podróżowanie kamperem sprawia, że producenci coraz bardziej różnicują swoje oferty, aby spełniać rosnące wymagania klientów oraz spełnić ich potrzeby oraz znaleźć odpowiedni samochód do preferencji.
Pół-integra
Samochody kempingowe typu pół-integra charakteryzuje się tym, że część mieszkalna zintegrowana jest częściowo z kabiną kierowcy. W przypadku kamperów pół-integra przód samochodu przypomina tradycyjne samochody dostawcze jednak dalsza część pojazdu określona jako mieszkalna poszerzona jest o około trzydzieści centymetrów. Kampery cieszą się dużym zainteresowaniem szczególnie na wyjazdy rekreacyjne, a w swoim wnętrzu pomieścić mogą nie więcej niż pięć osób. Samochody posiadają dużo miejsca wewnątrz oraz są w pełni wyposażone we wszystkie niezbędne elementy. Podwozie nie jest w pełni sztywne, gdyż ograniczenie występuje na tyle pojazdu, co w konsekwencji sprawia, że podczas jazdy wyboistymi drogami ruch elementów wyposażenia pojazdu może powodować dodatkowy hałas. Kampery pół-integra są droższe niż w przypadku mini-kampera czy też kamper-vana. Gabaryty samochodu sprawiają, że prowadzi się go dużo ciężej i jest bardziej czuły na podmuchy wiatru, jednak pomimo sporych rozmiarów pojazd jest dość niski, co sprawia, że podróżującym jest łatwiej przejechać określoną trasą szczególnie gdy konieczny będzie przejazd tunelami.
Alkowa
Samochody kempingowe typu alkowa charakteryzują się dodatkowym miejscem nad kabiną kierowcy, które docelowo ma służyć jako miejsce sypialniane dla dwóch osób, jednak w praktyce może być wykorzystane również jako dodatkowe miejsce na bagaż. Ze względu na dodatkowe miejsce do spania pojazd pomieścić może większa liczbę osób, która wynosi od pięciu do siedmiu. Dodatkowe miejsce nad kabiną kierowcy sprawia, że samochód ma zaburzoną aerodynamikę przez co napotyka na większy opór powietrza, a w rezultacie kamper posiada większe spalanie. Wyższa zabudowa sprawia, że podczas jazdy należy zwracać szczególną uwagę na dopuszczalną wysokość pojazdów w tunelach oraz parkingach podziemnych. Samochody typu alkowa są najpopularniejszymi i najczęściej spotykanymi kamperami. Zaletą samochodów kempingowych typu alkowa jest ich pojemność, gdyż idealnie sprawdzą się na rodzinne wyjazdy. Fakt, że długość pojazdu jest krótsza niż w przypadku kamper-vana pozwala na łatwiejsze prowadzenie pojazdu. Wadą pojazdu jest jego wysokość oraz większe spalanie.
Integra
Kampery typu integra są w pełni zaprojektowane jako samochody kempingowe. Część kierowcy jest w całości zintegrowana z częścią mieszkalną. Kampery integra charakteryzują się dużą ilością miejsca wewnątrz, która jednocześnie jest bardzo wygodna. Pojazd prowadzi się dość ciężko ze względu na parametry samochodu, a więc jego długość, szerokość, a także wysokość. Samochody są bardzo trudno dostępne, głównie ze względu na bardzo wysokie ceny. W pojeździe znajdują się zazwyczaj cztery miejsca sypialniane. Zaletą kamperów jest przede wszystkim ilość miejsca wewnątrz pojazdu, która pozwala na swobodne poruszanie się, przy jednoczesnym zapakowaniu wszystkich niezbędnych rzeczy.