Jeśli zastanawiamy się nad wypożyczeniem kampera w wypożyczalni kamperów idealnego dla naszych potrzeb staniemy przed wieloma wyborami. Nasz wybór dotyczył będzie zarówno rodzaju kampera, jego wielkości, jak i rodzaju zastosowanego w nim napędu. Wybór napędu będzie jeszcze bardziej istotną kwestią jeśli myślimy o kupnie kampera, który będzie służył nam przez długie lata. Obecnie wiele modeli kamperów posiada napęd na cztery koła, dlatego warto zastanowić się, czy jest on nam potrzebny, jakie są jego zalety i wady?
Jakie są zalety napędu na cztery koła w kamperze?
Główną zaletą napędu na cztery koła w kamperze jest zdecydowana i wyraźna poprawa jego stabilności podczas jazdy. Dzieje się tak dzięki zwiększeniu przyczepności pojazdu do powierzchni drogi zwłaszcza na zakrętach, co zapobiega wpadnięciu w poślizg i spowodowanie zagrożenia życia i zdrowia naszego i naszych pasażerów oraz innych uczestników ruchu. Napęd na cztery koła jest wprost niezastąpiony jeśli podróżujemy górskimi krętymi drogami, które są zaśnieżone i oblodzone. Dodatkowo napęd na cztery koła sprawdza się nie tylko na zaśnieżonych drogach i zakrętach. Dzięki niemu z łatwością pokonamy także nierówne wyboiste drogi i bezdroża oraz wysokie krawężniki.
Jakie są wady napędu na cztery koła w kamperze?
Jeśli planujemy zakup lub wypożyczenie kampera z napędem na cztery koła powinniśmy dobrze przemyśleć nasz wybór. Jeśli lubimy podróżować po górskich terenach, a nasze wyprawy odbywały się będą w trudnych zimowych warunkach wybór kampera z napędem na cztery koła powinien być oczywisty. W przypadku, gdy kamperem podróżujemy raczej rzadko a w dodatku latem warto z niego zrezygnować, ponieważ podstawową jego wadą są koszty. Zarówno kupiony, jak i wynajęty kamper z napędem na cztery koła będzie o wiele droższy niż bez takiego napędu. Dodatkowo dochodzą koszty związane z użytkowaniem takiego kampera. Pojazdy te ze względu na swoją masę zużywają więcej paliwa niż zwykły samochód osobowy, a skomplikowany układ wspomagania w napędzie na cztery koła może prowadzić do częstszych awarii w kamperze. W przypadku uszkodzenia napędu na cztery koła wymagane jest jego serwisowanie, które generuje dodatkowe i niemałe koszty.